Consumentenreview: Starkey Livio Edge AI

Consumentenreview: Starkey Livio Edge AI

Kwaliteit

Janneke: “Het hoortoestel scoort op gebied van kwaliteit erg goed. Het hoortoestel functioneert op het strand, tijdens het werk, in de speeltuin en de trein erg goed, waardoor ik het hoortoestel eigenlijk nooit uit mijn oor heb gehaald”. De windruisonderdrukking van het hoortoestel doet goed zijn werk. Er moet niet verwacht worden dat het windgeluid compleet verdwenen is, bijvoorbeeld tijdens het fietsen, maar ook zeker niet hinderend.

Daarnaast is de Bluetooth verbinding tussen de telefoon en het hoortoestel erg goed. Hierdoor is het bellen via de hoortoestellen aan tafel of in de auto geen probleem. Je moet hierbij wel opletten, dat je tijdens het bellen goed in de microfoon praat, anders kan de kwaliteit wat verminderen. Ook het luisteren naar filmpjes of gesprekken op sociale media vormt voor Janneke geen obstakel meer. De koppeling en werking tussen de hoortoestellen en de accessoires van Starkey verloopt ook zonder problemen.

Thrive App functies

De Starkey Thrive App biedt veel handige mogelijkheden. Janneke bespreekt een aantal van deze functionaliteiten uitgebreid in haar video. Hieronder een overzicht van de functies:

Allereerst worden er een aantal stappen doorlopen via de app waarbij aangegeven wordt welke geluiden onprettig zijn. Er wordt dan een verzoek ingediend om een audicien online via een videogesprek te spreken. Tijdens dit videogesprek tussen de klant en de audicien worden de gewenste aanpassingen besproken en vervolgens direct aangepast.  

Ten tweede bespreekt Janneke de ‘zelfcheck’ van de Starkey Thrive App. Met deze functie controleert het hoortoestel zichzelf, in combinatie met de app om defecten van de filter, receiver (microfoon) of elektra in de behuizing te detecteren. Op deze manier weet de drager direct welke onderdelen extra aandacht nodig hebben tijdens een zelfstandige onderhoudsbeurt.

De derde functie die wordt besproken is de Thrive Gezondheidsscore. Deze score houdt de dagelijkse fysieke activiteit van de drager bij, zoals een stappenteller. Aan de hand van deze scores bepaalt de app of de drager voldoende beweging heeft gehad.

Ten vierde de functie tap control van het hoortoestel. De drager kan met twee tikjes op het toestel opdrachten inspreken en herinneringen instellen. Echter is de gebruiksvriendelijkheid van de tap control niet optimaal volgens Janneke. Hierdoor heeft ze de functie niet vaak gebruikt en hoopt ze dat Starkey deze functie in de toekomst nog verder ontwikkeld.

Ten vijfde de vertaalfunctie van de app. Het is een leuke toevoeging aan de app, echter geeft Janneke aan dat de vertaler niet altijd de juist ingesproken tekst pakt. Hierdoor zal een vloeiend gesprek bijvoorbeeld in het Arabisch wat lastiger worden.

Tot slot geeft Janneke aan dat de Thrive App over nog meer functies beschikt, maar deze eigenlijk nauwelijks gebruikt heeft. Het gaat om de ‘spraak naar tekst-functie’ en de ‘valdetectie’; een functie die een val detecteert en de contactpersonen hierbij meteen bericht.

Janneke Roozen beheert haar eigen website: www.hoorstyle.nl, waarin zij schrijft over verschillende dingen in haar leven toen ze plotseling slechthorend werd. Neem zeker een kijkje!

Bekijk de volledige review hier.

Foto: www.hoorstyle.nl 

      9.6 uit 50 reviews

Fijn bedrijf.

Lees meer

      9.4 uit 69 reviews

professioneel

Lees meer

      10.0 uit 1 reviews

Geweldige hoorervaring, zeker in drukke omgeving.

Lees meer

      9.4 uit 1938 reviews Lees ze allemaal