Alle reviews van klanten van Oogvoororen.nl
Op deze pagina staan alle reviews van al onze klanten. Dit zijn misschien wel de populairste stukjes tekst op onze website. Op deze pagina kunt u gemakkelijk door al hun persoonlijke ervaringen heen lezen. Mocht u naar aanleiding van deze reviews nog vragen hebben aan één van deze ervaringsdeskundigen; laat het ons dan weten, dan zullen wij er voor zorgen dat die vragen goed terecht komen.
Ik ben tevreden
Ik ben tevreden
Ze bevallen prima.
Omdat ik de hoortoestellen nog maar 2 weken in gebruik heb heb ik tot op heden geen op of aanmerkingen, de eerste dagen wel erg vermoeiend omdat ik heel veel geluiden moest registreren die ik jaren niet meer gehoord had.
Volledig tevreden als eerste (veeleisende) gebruiker.
Door Audicien Floris, thuis, zeer goed geholpen; na het proberen van twee andere toestellen uiteindelijk op deze Phonak's uitgekomen. Bluetooth Streaming is volledig probleemloos. Bij een draagdag van 19 uur en 50% streamen, heb ik op het eind van de dag nog meer dan 50% batterijlading. (Er is dan geen 'Sphere' functie actief geweest, want dat vreet batterij-lading).
De AutoSense van Phonak werkt bijna altijd goed (alleen muziek herkent ie niet), dus ik heb maar 2 programma's: Automatisch en Muziek. (heb eerder ook andere programma's gehad, maar die gebruik ik nooit handmatig; het automatisch programma schakelt gewoon voor mij.
Kortom, ik ben zeer tevreden!
Ik durf mijzelf wel 'ervaren' te noemen voor wat betreft het dragen van hoortoestellen. Ik maak er al járen gebruik van.
Mijn eerste ervaring was een 'hoorbril', een bril met luidsprekertjes in de poten van de bril. Er ging een wereld voor mij open. Helaas is deze hoorbril-optie niet verder ontwikkelden een 'stille' dood gestorven.
Daarna heb ik hoortoestellen van Resound gedragen en tweemaal toestellen van Widex.
Het werd tijd voor nieuwe hoortoestellen. Inmiddels heeft de hoortechniek ook grote stappen gemaakt. Ik ontdekte al snel nieuwe mogelijkheden.
Via via hoorde ik van de organisatie "oogvoororen", een organisatie met reizende audiciens en bezoek aan huis. Dat leek me wel wat. En zo ben ik via oogvoororen overgestapt naar oticon.
Het was mijn eerste contact bij oogvoororen, dus wel even wennen zo'n audicien aan huis. Zij had het eea aan apparatuur bij zich ivm de hoortest en aanverwante zaken. Het contact liep gelukkig heel goed. De audicien was zeer vriendelijk en heel ter zake kundig. Ze kon goed luisteren!
Op een prettige manier legde ze uit hoe ze te werk ging. Er was veel ruimte voor vragen. Uiteindelijk viel mijn keuze (om uit te proberen) op de hoortoestellen van oticon. Toen begon het uitproberen/ervaren. Na de proefperiode kwam de audicien weer aan huis om mijn ervaringen te horen en mijn vragen te beantwoorden.
De keuze viel dus op oticon. Daarbij schafte ik ook een afstandsbediening aan en de audicien 'regelde' ook een TV.-streamer.
Al heel spoedig kreeg ik via de mail een verzoek om een review te plaatsen, maar daar wilde ik mee wachten. Ik wilde nl. 'ervaring' opdoen in het dagelijks gebruik van deze hoortoestellen. Nu ben ik 3 maanden verder. Ik heb de toestellen in alle mogelijke situaties uitgeprobeerd.
Conclusie:
Ik geniet van alle opties die de hoortoestellen bieden, de afstandsbediening (een klein handig apparaat, gemakkelijk mee te nemen) en wat ik noem de TV-streamer. Die laatste is echt een topper!
Omgevingsgeluiden wegfilteren wellicht optimaal maar blijft moeilijk
In tegenstelling tot b.v. een bril, zijn de optimale specificaties bij een hoortoestel niet geheel vooraf te bepalen en objectiveren. Circa 25 jaar gebruik ik ze inmiddels en wil hieraan hoge eisen kunnen stellen, onder meer vanwege mijn beroep (journalist).
Om maar met de slechtste ervaring te beginnen: het dempen van omgevingsgeluiden is nooit goed geweest, ook niet bij mijn eerdere dure toestellen. Integendeel. Zelfs optimaal afgesteld, worden die soms meer versterkt dan de gewenste bron. Op een druk feestje en met minder goede akoestiek kan ik soms alleen een gesprek voeren door mijn toestellen uit te doen, om niet te spreken van de energie die dit mij kost.
Beter bevalt het luisteren naar muziek, en feedback doen de toestellen vrijwel niet. Ik koos voor toestellen met batterij, omdat ik zo weinig mogelijk afhankelijkheden wens en met een dagelijks op te laden accu ben je zonder netstroom gehandicapt.
De keuze viel op OogvoorOren omdat ik hierover redelijk goede reviews las. Er was een goedkopere leverancier maar met minder positieve reviews en een lager service-level. Na wat communicatieproblemen is de service nu ok.
Het is wat het is, anders is er niets.
Gezien de bovengenoemde minpunten blijf ik het een noodzakelijk kwaad vinden. Ik gebruik ze dagelijks, want ik hoop dat het een kwestie is van wennen. Bizar is ook dat ik bij de basisapparaatjes een gesprek beter kon volgen. Verder kan ik alleen voor mijzelf spreken want ieder mens is uniek.
De dame was goed en prettig om mee om te gaan!
Ik kwam via een kennis bij oogvoororen en vroeg kunnen jullie ook bij mij langs komen en de opmeten zodat ik ook weer goed kan luisteren en na een paar weken kan zij langs en hebben eerst een goed gesprek gehad en een paar weken later werden beiden oren getest en dar resulteerde in dat ik twee oortoestellen nodig had ik moet wel schrijven het was alles bij elkaar een prettige ervaring daarna zocht uit hoe het zat met de betaling en dat zat goed met het Ziveren Kruis dus was het geen probleem een week later oortoestellen in en wat schets mijn verbazing ik kon via mijn felefoon ook alles regelen en ook de verzekering de TV wat wil ik nog meer! En dan kom Plotseling een bericht van Oogvoororen dat de verzekering niet akkoord was en daarvoor geen probleem ik hoop nu alleen dat ik de oortoestellen erin kan blijen zitten want ik begrijp dat er nog acht maanden had moeten wachten,ik verwacht een goed bericht dat ik geen probleem krijg>
Kan niet beter
Nemen alle tijd voor advies
Goede hoortoestellen met een uitstekende service aan huis.
Hiervoor gekozen als reserveset naast de al gebruikte oplaadbare P90-set. De geluidskwaliteit doet er weinig voor onder.
Erg goede service voor het meten en passen, ook door de klantgerichte vriendelijke houding van Bob Oukes als audicien aan huis.
Goed advies en fijne behandeling.
Goed advies en fijne behandeling.
Reviews
Iedereen kan bij ons een review achterlaten, wij nodigen echter alleen onze eigen klanten expliciet uit om een review te schrijven na een productaankoop. >99% van onze reviews komen van onze eigen klanten.
Wanneer een klant vanuit de uitnodiging een review achterlaat zien wij dit direct en weten we dat dit van een echte klant komt. De overige reviews (<1%) komen in quarantaine te staan en zullen wij eerst handmatig controleren voordat wij deze publiceren op onze website.
Wij plaatsen zowel positieve als negatieve reviews. In sommige gevallen (meestal bij negatieve reviews) plaatsen wij hier een eigen reactie onder. Uiteraard gaan wij ook met deze klanten in gesprek om eventuele problemen op te lossen en onze dienstverlening structureel te kunnen verbeteren.
Wij betalen niet voor onze reviews. Het kan incidenteel voorkomen dat we bij een hartverwarmende review, waar onze medewerkers heel gelukkig van worden, uit eigen beweging iets leuks toesturen naar de klant.
Wanneer een review vanuit onze automatische email wordt geplaatst staat deze over het algemeen dezelfde dag op onze website. Wanneer het om een review gaat die niet te relateren is aan een van onze eigen klanten kan het voorkomen dat wij eerst nog contact opnemen ter validatie.
Wij plaatsen een review niet op onze website wanneer deze review op een van onze producten is geplaatst maar duidelijk over de dienstverlening van een andere audicien gaat. Wij plaatsen deze reviews wel gewoon wanneer de review duidelijk over het product zelf gaat.