Garantie & reparaties

Garanties en reparaties
OogvoorOren.nl levert alle producten mét garantie en die garantie gaat al direct in op het moment van aankoop.

Standaard 5 jaar garantie op alle hoortoestellen
OogvoorOren.nl levert 5 jaar garantie op alle hoortoestellen. Wij werken niet met garantiepakketten, u hebt garantie voor de gehele gemiddelde levensduur van uw toestellen. Deze garantie telt niet alleen op het hoortoestel maar ook op receivers (microfoons) op uw hoortoestellen. De garantie heeft betrekking op alle defecten die bij normaal gebruik kunnen ontstaan.

2-5 jaar garantie op oplaadbare accu's van hoortoestellen
De garantie op oplaadbare accu's van hoortoestellen verschilt per fabrikant. Deze is minimaal twee jaar en maximaal vijf jaar. Op de pagina's van de hoortoestellen is terug te vinden welke garantie er van toepassing is op de accu's van een specifiek oplaadbaar hoortoestel.

Artikelen ter reparatie aanbieden
Wij kennen uiteraard de artikelen waar we mee werken en kunnen vaak al op basis van uw input een diagnose stellen wat er mis zou kunnen zijn. Het is daarom verstandig om altijd even contact met ons op te nemen bij een defect, op die manier zijn uw producten zo kort mogelijk onbruikbaar omdat wij alvast zaken in werking kunnen gaan zetten. Nadat u contact hebt opgenomen geven wij u instructies voor het retour sturen, dit gaat soms rechtstreeks naar de fabrikant.

Het opsturen van artikelen
Wanneer u uw artikelen naar ons gaat opsturen bent u zelf verantwoordelijk deze goed te verpakken en goed te verzenden. Wij raden aan dit ook met een Track & Trace code te doen, dit voorkomt misverstanden wanneer artikelen ons niet (goed) hebben weten te bereiken.

Het verwerken van uw reparatie
Wanneer wij de artikelen ontvangen doen wij eerst een kosteloze diagnose. Deze diagnose zal uitwijzen of het defect binnen of buiten de garantie valt. Mocht het defect binnen de garantie vallen zorgen we dat uw artikel zo snel mogelijk gerepareerd (of vervangen) wordt, wanneer het defect buiten de garantie valt zullen wij dit eerst mededelen en altijd de eventuele reparatiekosten overleggen voordat wij de reparatie laten uitvoeren. Bij normaal gebruik heeft u altijd recht op de bovenstaande garanties, hieronder de uitzonderingen:

  • Slijtage door excessief of onjuist gebruik

  • Producten waarbij merk- en/of serienummers zijn veranderd of verwijderd

  • Defecten als gevolg van verwaarlozing of door oorsmeer

  • Defecten die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht of chemische of elektrochemische inwerking van water

  • De normale afnemende capaciteit van batterijen en accu’s

  • Defecten als gevolg van overmacht (zoals waterschade, overstromingen, blikseminslag, brand, molest, oproer, oorlog)

Vragen of klachten
Heeft u een vraag, klacht of opmerking? Via het contactformulier kunt u uw vraag stellen, klacht doorgeven of opmerking kenbaar maken. Wij verzoeken u om in ieder geval een correct e-mailadres of telefoonnummer in te vullen, zodat wij contact met u kunnen opnemen. Wij reageren uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw bericht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (
www.sgc.nl) of via deze website: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Garanties en reparaties
OogvoorOren.nl levert alle producten mét garantie en die garantie gaat al direct in op het moment van aankoop.

2 jaar garantie op alle hoorhulpmiddelen en accessoires
OogvoorOren.nl levert 2 jaar garantie op alle hoorhulpmiddelen en accessoires. Hierdoor moet u gegarandeerd 2 jaar kunnen genieten van uw aankopen. Binnen deze tijd kunt u het product altijd ter reparatie (of vervanging) aanbieden.

6 maanden garantie op oplaadbare batterijen en accu’s van accessoires 
Op batterijen levert OogvoorOren.nl 6 maanden garantie, dit omdat de capaciteit van een accu of oplaadbare batterij afneemt naarmate deze langer en veelvuldig gebruikt wordt. Binnen deze termijn kunt u uw product ter reparatie (of vervanging) aanbieden.

Wettelijke garantie
Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt tevens de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie of speciaal door ons geboden garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

Artikelen ter reparatie aanbieden
Wij kennen uiteraard de artikelen waar we mee werken en kunnen vaak al op basis van uw input een diagnose stellen wat er mis zou kunnen zijn. Het is daarom verstandig om altijd even contact met ons op te nemen bij een defect, op die manier zijn uw producten zo kort mogelijk onbruikbaar omdat wij alvast zaken in werking kunnen gaan zetten. Nadat u contact hebt opgenomen geven wij u instructies voor het retour sturen, dit gaat soms rechtstreeks naar de fabrikant.

Het opsturen van artikelen
Wanneer u uw artikelen naar ons gaat opsturen bent u zelf verantwoordelijk deze goed te verpakken en goed te verzenden. Wij raden aan dit ook met een Track & Trace code te doen, dit voorkomt misverstanden wanneer artikelen ons niet (goed) hebben weten te bereiken.

Het verwerken van uw reparatie
Wanneer wij de artikelen ontvangen doen wij eerst een kosteloze diagnose. Deze diagnose zal uitwijzen of het defect binnen of buiten de garantie valt. Mocht het defect binnen de garantie vallen zorgen we dat uw artikel zo snel mogelijk gerepareerd (of vervangen) wordt, wanneer het defect buiten de garantie valt zullen wij dit eerst mededelen en altijd de eventuele reparatiekosten overleggen voordat wij de reparatie laten uitvoeren. Bij normaal gebruik heeft u altijd recht op de bovenstaande garanties, hieronder de uitzonderingen:

  • Slijtage door excessief of onjuist gebruik

  • Producten waarbij merk- en/of serienummers zijn veranderd of verwijderd

  • Defecten als gevolg van verwaarlozing of door oorsmeer

  • Defecten die een gevolg zijn van blootstelling aan vocht of chemische of elektrochemische inwerking van water

  • De normale afnemende capaciteit van batterijen en accu’s

  • Defecten als gevolg van overmacht (zoals waterschade, overstromingen, blikseminslag, brand, molest, oproer, oorlog)

Vragen of klachten
Heeft u een vraag, klacht of opmerking? Via het contactformulier kunt u uw vraag stellen, klacht doorgeven of opmerking kenbaar maken. Wij verzoeken u om in ieder geval een correct e-mailadres of telefoonnummer in te vullen, zodat wij contact met u kunnen opnemen. Wij reageren uiterlijk binnen twee werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw bericht.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (
www.sgc.nl) of via deze website: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
      9.6 uit 29 reviews

Een verademing na mijn vijf jaar oude phonac hoortoestel.

Lees meer

      9.9 uit 9 reviews

zeer tevreden

Lees meer

      9.6 uit 29 reviews

Perfect

Lees meer

      9.4 uit 2180 reviews Lees ze allemaal